Взаємодія
учителя-логопеда та вихователя
в логопедичній групі
Значення мови в становленні дитини як особистості переоцінити неможливо. Оволодіння рідною мовою є найважливішою умовою забезпечення готовності дітей до навчання в школі, успішності дитини в соціальному і інтелектуальному розвитку, а також в освоєнні дитячих видів діяльності та творчості. Якщо вчасно не усунути порушення звуковимови, лексики, граматики, фонематичних процесів, то у дітей дошкільного віку виникають труднощі спілкування з оточуючими, проблеми в навчанні. Тому пошуки ефективних прийомів і методів корекції мови не втратили своєї актуальності.
Тільки при тісній співпраці і єдності вимог педагогів можливе подолання наявних у дітей дефектів мовного розвитку. Успішне здійснення корекційно-педагогічної роботи можливо тільки при злагодженій роботі всього колективу ДНЗ. У групі корекційної спрямованості для дітей з важкими порушеннями мови особливо важливо наскільки тісно співпрацюють учитель - логопед і вихователі.
У системі планування в нашому ДНЗ обраний принцип потижневого вивчення лексичних тем, якого дотримуються всі фахівці, що працюють з дітьми. Це дозволяє глибше розкрити той матеріал, який можна вивчити із певної лексичної теми.
В основі злагодженої роботи вчителів-логопедів і вихователів лежать наступні принципи:
- комплексний підхід до організації корекційно-педагогічного процесу;
- співпраця між вихователями і логопедом, вихователями і дітьми;
- врахування інтересів всіх учасників корекційно-педагогічного процесу;
- диференційний підхід до виховання правильного мовлення.
Основну роботу з формування мовленнєвих навичок проводить вчитель-логопед, а вихователі включаються в неї на етапі закріплення вже сформованих навичок. Багато з корекційних завдань вирішуються нами спільно (розвиток комунікативної функції мови, виховання мовленнєвої активності, навчання граматично правильного мовлення і розповідання, збагачення та активізація словника, формування звукової культури мовлення).
Немає коментарів:
Дописати коментар